Vårkänslor

Kvällens pass var långintervall/styrka. Vi joggade bort mot golfbanan där vi stannade och körde boxuppvärmningen 30+20+10, därefter 2×1 min supercrunches. Vidare ner mot kvarteret. Armhävningar i par med klapp 2×145 sek samt knästabilitet 2×45 sek per ben. Första intervallen. Snabba steg. Därefter lärde vi sidplanka med knäböj och benlyft 2×45 sek per sida samt insida lår i par 2×45 sek per ben. Andra intervallen. Sittande låg rodd i par 2×1 min samt knäböj med kompis som vikt 2×1 min. Sista intervallen och bort till skogsdungen. Någon minuts nergång och stretch. Härlig luft, härligt gäng och kul träning.

Nästa vecka är det lov men söndagen efter 3/3 vickar Sanna.

Väl mött!

IMG_3714 IMG_5779

Posted in Ansvarspodden, Crosstraining, Träning | Leave a comment

Råstyrka

This gallery contains 4 photos.

Idag var det råstyrkepass, 2 varv på 6 stationer ‘a 90 sek med 90 sek backe mellan. Dvs 10 backset och 12 styrkeset. Benlyft, Axelpress, sidkliv med gummiband, rygglyft, armhävningar och knäböj. Riktigt bra genomkörare. Magiska höstfärger och krispig luft. Grymt … Continue reading

More Galleries | Leave a comment

Terminsavslutning

IMG_3353 IMG_3356

IMG_3354

Terminens första regn!?

Kan vara så att jag bara minns de soliga dagarna, men fascinerande hur bra vädret har varit under varje pass :-)

Vi joggade bort till lekparken där vi värmde upp med 2,5 min 10 djupa hopp+20 dumping jacks och 20 höga knän. Därefter stationer 2×30 sek enbensbalans, 2×30 sek armhäv+30 sek dips, 2×45 sek crawl, 2×45 sek planka i gungan, 3×1 min step-up och 8 min stegringslopp. Vi joggade tillbaka och avslutade med 2×1 min enbenssittande och avslutade med 2×1 min bröst/axel. Så härligt piggt och inspirerande.

Tack alla för denna mysiga termin. Ni är BÄST!!!!!

 

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , , , , , | Leave a comment

Styrkefokus

Ljuvligt pass, terminens näst sista!

Vi joggade upp till utegymmet där vi värmde upp med handklappskampen i par 3×45 sek. Styrkestationerna var sit-ups/benlyft, axelpress, plankan, bröstpress, sprint, knäböj. Dessa körde vi i 1 min och 2 varv. Därefter vidare ner till bänkarna där vi fortsatte med 2×1 min bellybacks, 2×30 sek sidplankan med höftlyft, 2×1 min sittande rodd, knästabilitet med 2×30 sek 180°-enbenshopp och 2×1 min biceps/triceps. Bra genomkörare och fantastisk energi. Grymt jobbat!!

IMG_3337 IMG_3338 IMG_3339

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , , , , | Leave a comment

Sommarvärme

IMG_2898

Kvällens pass bjöd på härlig sommarinspirerad värme i skogen. Vi joggade till gläntan där vi värmde upp med över/under 2 min, därefter 2x45sek hög rodd i par och 2×1 min benkast. Vi joggade vidare in i skogen, snabba fötter. Nästa styrkestop bjöd på 3 min 10 armhävningar+20 rygglyft och sedan 2×30 sek sneda planklyft. Passets pulstopp var 6 min kurirstafett i två lag och sedan 2×30 enbenshopp (spännet inför vårens alla lopp). Den sista styrkan blev 2×1 min triceps i par samt 2×1 min axelpress i par. Mycket överkropp :-)

Grymt bra jobbat!!

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , , , , , , | Leave a comment

Dubbelpass



Skärmavbild 2018-05-01 kl. 21.44.57Idag körde vi dubbelpass. I Altorp värmde vi upp med tuppfäktning 4×45 min, bra för spänst. Därefter statisk mage och höftböjare med båten 3×30 sek. Sedan rodd i par 2×1 min. Vi joggade vidare och nästa stopp bjöd på 3×20 sek armhävningar samt 2×2 min sneda utfallssteg. Pulstoppen var backe 8 min. Efter nertog avslutade vi med 2×45 sek dips, 2×1 min små sit-ups samt additioner i par 2×45 sek.

På Lidingö blev det distans 2,5 km, därefter styrka; magindrag/armhäv i gungor 3×30 sek, magkampen2x45 sek, bellybacks 2x 1 min samt adduktioner i par 2×45 sek. Löpning 3,5 km och avslutade med 2×45 sek dips. Fantastiskt väder och superkul!

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , , , , , , | Leave a comment

Söndagens träning 29/4 flyttad till tisdagen

Vi kör söndagens träning 29/4 på tisdagen 1/5 17.15

Väl mött!

Posted in Crosstraining, Träning | Leave a comment

Stationsträning

Kvällens pass var stationer i uterummet varvat med pulshöjande hopp. Varje moment varade en minut och vi körd två varv.

  • Mage, höftböjare: Benlyft
  • Axel: Axelpress
  • Bål, rygg: Plankan med bencirklar
  • Bröst, armar: Bröstpress
  • Ben, rumpa: Knäböj

Därefter joggade vi ner till bänkarna och avslutade med rygglyft 2×1 min samt sidplanka med benlyft och knäuppdrag.

IMG_2810 IMG_2811 2

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , , , , , , | Leave a comment

Skogspass

This gallery contains 3 photos.

Idag tog vi oss in i skogen och värmd upp med handkappskampen 3×45 sek, därefter axelvrid i par 2×1 in och sidplankslyft 2×45 sek på vardera sida. Jogg ner till uterummet och körde mer mage iform av magkampen samt axelrodd … Continue reading

More Galleries | Leave a comment

Funktionellt fokus

Planka L

Veckans pass fokuserade på funktionella koordination övningar. Vi värmde upp med tuppfäktning par, därefter axelpress 2×1 min samt 2×45 sek magvridningar. Vi joggade vidare ner mot parken och körde 2×30+30 armhävningar och plankan med knäuppdrag. Därefter 2×45 sek trestegsutfall innan den fortsatta joggen. Ytterligare stopp för plankserien 20+10+10+10. Väl tillbaka kom passets pulstopp med backsprint i 6 min och avslut med utsida höft i par 2x 45 sek.

Grymt bra jobbat!!

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , , , | Leave a comment