Styrkefokus

Ljuvligt pass, terminens näst sista!

Vi joggade upp till utegymmet där vi värmde upp med handklappskampen i par 3×45 sek. Styrkestationerna var sit-ups/benlyft, axelpress, plankan, bröstpress, sprint, knäböj. Dessa körde vi i 1 min och 2 varv. Därefter vidare ner till bänkarna där vi fortsatte med 2×1 min bellybacks, 2×30 sek sidplankan med höftlyft, 2×1 min sittande rodd, knästabilitet med 2×30 sek 180°-enbenshopp och 2×1 min biceps/triceps. Bra genomkörare och fantastisk energi. Grymt jobbat!!

IMG_3337 IMG_3338 IMG_3339

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , , , , | Leave a comment

Sommarvärme

IMG_2898

Kvällens pass bjöd på härlig sommarinspirerad värme i skogen. Vi joggade till gläntan där vi värmde upp med över/under 2 min, därefter 2x45sek hög rodd i par och 2×1 min benkast. Vi joggade vidare in i skogen, snabba fötter. Nästa styrkestop bjöd på 3 min 10 armhävningar+20 rygglyft och sedan 2×30 sek sneda planklyft. Passets pulstopp var 6 min kurirstafett i två lag och sedan 2×30 enbenshopp (spännet inför vårens alla lopp). Den sista styrkan blev 2×1 min triceps i par samt 2×1 min axelpress i par. Mycket överkropp :-)

Grymt bra jobbat!!

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , , , , , , | Leave a comment

Dubbelpass



Skärmavbild 2018-05-01 kl. 21.44.57Idag körde vi dubbelpass. I Altorp värmde vi upp med tuppfäktning 4×45 min, bra för spänst. Därefter statisk mage och höftböjare med båten 3×30 sek. Sedan rodd i par 2×1 min. Vi joggade vidare och nästa stopp bjöd på 3×20 sek armhävningar samt 2×2 min sneda utfallssteg. Pulstoppen var backe 8 min. Efter nertog avslutade vi med 2×45 sek dips, 2×1 min små sit-ups samt additioner i par 2×45 sek.

På Lidingö blev det distans 2,5 km, därefter styrka; magindrag/armhäv i gungor 3×30 sek, magkampen2x45 sek, bellybacks 2x 1 min samt adduktioner i par 2×45 sek. Löpning 3,5 km och avslutade med 2×45 sek dips. Fantastiskt väder och superkul!

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , , , , , , | Leave a comment

Söndagens träning 29/4 flyttad till tisdagen

Vi kör söndagens träning 29/4 på tisdagen 1/5 17.15

Väl mött!

Posted in Crosstraining, Träning | Leave a comment

Stationsträning

Kvällens pass var stationer i uterummet varvat med pulshöjande hopp. Varje moment varade en minut och vi körd två varv.

  • Mage, höftböjare: Benlyft
  • Axel: Axelpress
  • Bål, rygg: Plankan med bencirklar
  • Bröst, armar: Bröstpress
  • Ben, rumpa: Knäböj

Därefter joggade vi ner till bänkarna och avslutade med rygglyft 2×1 min samt sidplanka med benlyft och knäuppdrag.

IMG_2810 IMG_2811 2

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , , , , , , | Leave a comment

Skogspass

This gallery contains 3 photos.

Idag tog vi oss in i skogen och värmd upp med handkappskampen 3×45 sek, därefter axelvrid i par 2×1 in och sidplankslyft 2×45 sek på vardera sida. Jogg ner till uterummet och körde mer mage iform av magkampen samt axelrodd … Continue reading

More Galleries | Leave a comment

Funktionellt fokus

Planka L

Veckans pass fokuserade på funktionella koordination övningar. Vi värmde upp med tuppfäktning par, därefter axelpress 2×1 min samt 2×45 sek magvridningar. Vi joggade vidare ner mot parken och körde 2×30+30 armhävningar och plankan med knäuppdrag. Därefter 2×45 sek trestegsutfall innan den fortsatta joggen. Ytterligare stopp för plankserien 20+10+10+10. Väl tillbaka kom passets pulstopp med backsprint i 6 min och avslut med utsida höft i par 2x 45 sek.

Grymt bra jobbat!!

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , , , | Leave a comment

Ljust i Altorp

Sidplankan

Sidplankan

Äntligen är det ljust hela passet nu i Altorp :-) Kvällens pass var allround med fokus på ben.

Vi joggade upp till parkeringen där vi värmde upp med 2 min Bupbees, därefter axellyft i par (raka armar) samt bekast för magen. Båda dessa i 1 min per omgång. Vi joggade vidare ner och körde diagonallyft i plankan, bra stabilitet för rygg och core. Därefter Pistolen, en riktig benkrossare :-) samt sidplanka med benlyft och indrag. Innan pulstoppen (som inte vad Eddabacken trots att det var där vi var :-) ) körde vi tredelade utfallssteg.

Kurirstafett i två lag, med extra balansträning i snön. Lugn tillbakajogg och vi avslutade med sittande rodd i par samt fågel på en gren, en styrkeövning för vaderna. Grymt bra jobbat!!!

Posted in Crosstraining, Träning | Leave a comment

Sportlovsupehåll

Sportlovsuppehåll nu på söndag och tisdag. Vi kör igen söndagen den 4/3, då vickar Sanna :-)
 
Varmt välkomna!!
Posted in Crosstraining | Leave a comment

Styrkestationer och bakåtlöpning

IMG_2622
Veckans pass i Altorp bjöd på stationer vid utegymmet. En tapper skara möttes upp och gav sig iväg. Vi värmde upp med handklappskamp i plankposition. Jobbig och rejält pulshöjande :-) Därefter stationer 60 sek i två varv. Statisk magjogg, axelpress, rygglyft, bröstpress/armhäv och sprint. Därefter jogg ner till backen och 6 min bakåtlöpning. Vi avslutade med 2×1 min enbensknäböj med utfallssteg samt sidplanka med knäböj och sidlyft.

Grymt bra jobbat!!

Posted in Crosstraining, Facebook | Tagged , , , , | Leave a comment