Sportlovsupehåll

Sportlovsuppehåll nu på söndag och tisdag. Vi kör igen söndagen den 4/3, då vickar Sanna :-)
 
Varmt välkomna!!
Posted in Crosstraining | Leave a comment

Styrkestationer och bakåtlöpning

IMG_2622
Veckans pass i Altorp bjöd på stationer vid utegymmet. En tapper skara möttes upp och gav sig iväg. Vi värmde upp med handklappskamp i plankposition. Jobbig och rejält pulshöjande :-) Därefter stationer 60 sek i två varv. Statisk magjogg, axelpress, rygglyft, bröstpress/armhäv och sprint. Därefter jogg ner till backen och 6 min bakåtlöpning. Vi avslutade med 2×1 min enbensknäböj med utfallssteg samt sidplanka med knäböj och sidlyft.

Grymt bra jobbat!!

Posted in Crosstraining, Facebook | Tagged , , , , | Leave a comment

Ansvarspodden

Nu kan du höra mig och Katarina Törnqvist i Ansvarspodden…

Ansvarspodden handlar om det lilla och stora i livet och hur man kan ta ansvar kring detta. I lättillgängliga samtal berör Katarina Törnqvist och Jessica Winberg allt ifrån högt och lågt i personlig utveckling. Den röda tråden är ANSVAR…
ANSVAR, motivation, hälsa och allt där emellan

Posted in Ansvarspodden, Fysiologi, Kost, Motivation, Träning | Tagged , , , , , , | Leave a comment

Benpass :-)


Aktivt välmående

Vi joggade till parkeringen där vi värmde upp med boxuppvärmningen 3×30+20+10. Därefter 3×20 sek armhäv med benlyft samt knä/armbåge 2×45 sek. Vidare jogg och nästa stopp, 2×1 min höftdrag i par samt 2×45 sek plankan med bencirklar. Väl nere vid backen körde vi 10 min backintervall varvat med knäböjshopp. Riktigt mycket mjölksyra…Nedjogg tillbaka och avslut med 2×1 min triceps/biceps och 2×1 min tåhäv med böjt knä.

Grymt bra jobbat!!

Posted in Crosstraining, Träning | Leave a comment

Långintervaller

Crosstraining

Kvällens pass var kyligt, men med gnistrande vinterlandskap. Vi värmde upp med jogg till pulkabacken. Här körde vi boxuppvärmnigen i tre omgångar. Därefter 2×45 sek armhävningar med plankjacks och 2×1 min benkast för magen. Jogg ner till ängen där det blev 2×1 min enbensknäböjshopp för knästabilitet innan första långintervallen. Väl tillbaka  körde vi 2×45 sek axelpress åt sidan, 2×1 min plankan med höftbalans i form av benlyft åt sidan, 2×1 min insida lår i par och 2×1 min sittande rodd i par varvat med 4 intervaller till. Vi avslutande med stående stretch och skyndade in i bilarna…Mer kläder nästa gång 😉

Posted in Crosstraining, Träning | Tagged , , | Leave a comment

Backen på återseende

Skärmavbild 2017-12-04 kl. 08.46.41

Nu har vi gått in i vintersäsong vilket ger oss lite begränsade rutter. Kvällens pass var kyrkogårdsrundan. uppvärmning 3×45 sek knäklappskampen följt av 3×20 sek armhävningar och 2×1 min benkast i par. Vi joggade igenom mörkret ner till parkeringen, där vi körde 2×1 min axellyft framåt samt 2x1min crawl fram och bak. Passets pulstopp var 8 min i Eddabacken-kärt återseende 😉 Grymt bra kämpat!

Vi joggade tillbaka och avslutade med 2×45 sek utsida ben samt 2×45 sek insida. Roligt, energiskt och friskt!

Vi ses på tisdag!

Posted in Crosstraining, Träning | Leave a comment

Långintervaller

Skärmavbild 2017-11-28 kl. 11.36.23Kvällens pass startade med boxuppvärmningen 3 st 6×5 raka+20 höga knän+10 djupa hopp. Därefter axelhäv 2×45 sek samt småsitups och cykel 10+10 i 2×1 min. Vi joggade bort mot löpningen, men innan start körde vi 2×1 min sittande rodd samt 2x 1 min armhävningar med sidtopp. Pulstoppen var drygt 8 in långintervaller med nedtog. Väl tillbaka vid uterummet körde vi 2×30+30 sek enbensknäböjshopp samt 3×5 chins. Passet avslutades nere vid bänkarna, 2×1 min bellybacks samt 2×1 min plankan med sidrotation.

Grymt bra jobbat!!

 

Posted in Crosstraining, Träning | Leave a comment

Superset

IMG_1988Dubbelstyrka

Kvällens pass bjöd på superset på 5 stationer med 45 sek på varje övning. Vi startade med knäklappskampen som uppvärmning, därefter stationer i gymmet. Sit-ups på lutande plan samt benlyft, Axelpress med stock samt statiska armcirklar, Bröstpress och smala armhävningar, enbensknäböj med hopp samt sprint.

Extra övning 90+90 med lyft 2×45 sek

Stretchen var fantastisk i lampskenet. Vackra höstkvällar kan man inte få för mycket av 😉

Grymt bra jobbat!!!

Posted in Crosstraining, Träning | Leave a comment

Hard core :-)

IMG_1988Kvällens pass var en utmaning som antogs och total krossades :IMG_1987-) I ösregn gav vi oss in i Altorpsskogen ‘men det spelar ju ingen roll när man kör’.

Vi värmde upp med 3×45 sek tuppfäktning, grymt för spänst. Därefter 3×20 sek armhävningar samt 2×1 min axelpress. Vidare jogg till gläntan där vi körde sneda utfallssteg fram och bak 2×30 sek, gluteus medium fick sitt :-)

Passets pulstopp var 8 min långintervaller i kvarteret för att följas av mer styrka vid utegymmet, 2×45 sek magkampen, 2×45 sek insida lår i par och vi avslutade med plankserien.

Superhärlig stämning och grymt kämpat!

Posted in Crosstraining, Träning | Leave a comment

Superset

Kvällens pass bjöd på superset

Knäklappsuppvärmngen 3×45 sek, 2xHungarian squats i tre steg 1 min+knäböj 1 min, 2x Axelpress 30 sek+30sek axelhäv, 2×1 min benkast+1 min sit-ups med klapp, 2×1 min crawl fram och bak + 1min plankan med benlyft, enbenshopp höga och låga, backe i par med knäböj 8 min. Tung styrka triggar tillväxthormoner och balanserar hormonkänslighet i allmänhet-super!!!

IMG_1934 IMG_1930
IMG_1933 IMG_1931

Posted in Crosstraining, Träning | Leave a comment